Warning: Declaration of dyn_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /customers/f/6/c/eventyrreisen.no/httpd.www/wp-content/themes/DynamiXold/functions.php on line 461 Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /customers/f/6/c/eventyrreisen.no/httpd.www/wp-content/themes/DynamiXold/functions.php on line 1 Siste dager på Bali
  • quote open"Om tyve år vil du angre mer på tingene du ikke gjorde enn på tingene du gjorde. Så kast trossene. Seil bort fra den trygge havnen. Fang passatvindene i seilene dine. Utforsk. Drøm. Oppdaquote closeg." Mark Twain .
  • Send en beskjed til oss.

Thanks!

Takk, vi svarer så fort vi kan!

error key Required fields not completed correctly.

• open panel

Siste dager på Bali

Etter noen få dager på gili dro vi tilbake til Amed for en overnatting. Vi fikk heldigvis bo på three brothers igjen. Semya og Erling rakk å dykke igjen hos adventures. Leander fant igjen sin danske lekekamerat, Storm, fra Danmark og vi fikk oss også ett fantastisk måltid på The Grill, med god rødvin og nydelig mat. Riktignok ganske dyrt med vin i forhold til alt annet, de billigste flaskene koster 160 kr, og  17 kr for en 0,6 øl.

Vi likte oss veldig godt i Amed, og fikk god kontakt med flere av de som jobbet der,men vi måtte jo likevel videre på ferden vår. Etter å ha tatt farvel med Liselotte og David, og Lemet på tb, så var vi på vei til Ubud.

Vi har ikke booket rom på forhånd siden vi var i Kuta, og det blir iblant litt slitsomt å løpe rundt å se på rom og bære sekker hit og dit, men det ordner seg somregel , som det også gjorde nå. Det ble en billig, 220 kr,  og en”dyr” natt, 370 kr for 5 på ett rom 😉 inkl frokost…

I Ubud er det endel fine italienske restauranter, og “finere” priser, men god mat. Masse fine klær og kunst overalt, men vi har ikke akkurat så mye plass til overs i bagasjen, så det blir lite shopping.

I Ubud var målet å gå på sølvsmykke- kurs hos en hyggelig sølvsmed som het wayan sunarta , der semya, vilde og Leander fikk være med å lage egne smykker. (forresten tror jeg halvparten av de mannlige innbyggerne her  heter wayan eller ketut, ikke store oppfinnsomheten på det området…) men det var ett par koselige familietimer for oss :)

I tillegg fikk vi vandret gjennom apeskogen og det tilhørende tempelet. Det vrimlet av apekatter overalt, de klatret opp på folk, rev i vesker og poser til alle som hadde noe spisende på seg. Nå sto de da og solgte bananer på utsiden, vi droppet det og var godt fornøyd med å ta bilder, og se på ar andre ble klatret på.

Dagen etter dro vi til sanur beach ett godt stykke nærmere flyplassen, der det skulle være noe roligere enn kuta og finere strand.
Igjen endte vi opp med litt dyrere enn planlagt, men brukte ikke mye penger her da vi ikke gjorde annet enn å slappe av, spise og bade. Stranden ble en liten skuffelse, fin ved første øyenkast, men desverre litt skitten og søppel i vannet. Dette er vel desverre turismens bakside, det kryr av oss på  på bali og vi produserer mer søppel enn de klarer å holde unna.

Første dagen her fant vi dansk og svensk restaurant, og fikk spist litt kjent og ganske god mat- vilde hadde kjøttboller med potetmos tre av fem dager 😉 i sanur hadde de også ett stort supermarked med masse europeiske matvarer, dansk syltetøy og grovt brød! Så vi handlet, og spiste brød med banan og syltetøy, kokte bali-kaffe med vår nyinnkjøpte vannkoker og koste oss med dette til lunsj hver dag på terrassen -NYDELIG !

Så var tiden kommet for å forlate indonesia. Rart å tenke på at det er under en mnd siden vi dro, for på mange måter føles det som vi har reist lenge og opplevd mye, samtidig som vi har hatt rolige dager og gjort lite. Det har gått endel tid til å få web, blogg og bilder på plass for Erling sin del, men det vil gå lettere etterhvert. Jeg har også brukt litt tid på å planlegge skolen og fått litt oversikt over hva det skal gjennom utover høsten. Så,nå er vi vel klar for neste land !

I kartet under kan dere se hvor vi har bodd, og noen av plassene vi dykket mens vi var på Bali.

View Bali in a larger map

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/f/6/c/eventyrreisen.no/httpd.www/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399